Home Landelijke radio Netto reclame-inkomsten in tweede kwartaal gestegen naar 59,5 miljoen

Netto reclame-inkomsten in tweede kwartaal gestegen naar 59,5 miljoen

Logo RAB

De radioreclamebestedingen kwamen in het tweede kwartaal uit op 59,5 miljoen euro. De bestedingen bestaan uit spotreclame (56,4 miljoen) en non-spot bestedingen (3,1 miljoen). De omzet ligt 2,3% lager dan in het tweede kwartaal van vorig jaar.

De non-spot omzet blijft groeien; na een stijging in het eerste kwartaal laat ook het tweede kwartaal een stijging zien ten opzichte van 2015 (+5%). Ook in het tweede kwartaal blijft de top 3 branches ongewijzigd: retail is de nummer 1, transport staat op de tweede plaats en financiƫle dienstverlening is de derde grootste branche op radio.

Het aantal adverteerders is gegroeid naar 1.160 (was 1.109 in Q2-2015). Renault is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het tweede kwartaal; Renault verstevigt de koppositie door een grote stijging van radioreclame (+46%). De retailers Kruidvat en Lidl volgen op 2 en 3. Ziggo is over het hele jaar heen de grootste, maar staat nu op een vierde plaats. Rabobank maakt de top 5 compleet.