SBS en Sky Radio gaan de publieke omroep BNN helpen met het werven van leden. Aangezien Veronica nu op het laatste moment toch niet met BNN samen gaat, loopt de omroep een hoop leden mis. De omroep is dan ook blij met de handreiking van de comemrciële omroepen. Dat schreeft de Telegraaf.
BNN-directeur Gerard Timmer: “Alle beetjes helpen natuurlijk. Het voelt sympathiek en toont aan dat men respect heeft voor de manier waarop we geïnvesteerd hebben in onze poging om partner te worden van Veronica. Dat het uiteindelijk anders is uitgepakt, verbaast ons niet. Begin vorige week begrepen we al dat de verenigingsraad van Veronica voor SBS zou kiezen. Breekpunt was natuurlijk dat wij de naam Veronica niet wilden voortzetten.”
BNN, dat nu ongeveer 100.000 leden telt, heeft nog 50.000 leden nodig om volgend jaar in aanmerking te komen voor een nieuwe uitzendlicentie. “Het liefst hebben we er natuurlijk nog een paar duizend extra bij om een ruime marge te hebben. Los van de hulp die we nu krijgen, gaan we zelf op 1 september van start met een grootse ledenwerfcampagne”, aldus de BNN-topman.
Intussen gaan de fusiepartners SBS, Sky Radio en Veronica pijlsnel aan de slag om voor eind juli de overeenkomst definitief te beklinken. De kans dat de fusie nog kan afketsen, noemt SBS-topman Fons van Westerloo “uiterst minimaal”.