NPO Radio 2 heeft met de Top 2000 van 2015 een recordaantal jonge luisteraars getrokken. Volgens de zender hebben er ongeveer 3 miljoen mensen tussen de 10 en 34 jaar naar het populaire radio-evenement geluisterd.
In totaal luisterden er tussen Kerst en oud & nieuw ruim 8,1 miljoen mensen naar de Top 2000, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek. In 2014 lag dat cijfer nog op 7,2 miljoen.
“Het is geweldig om te zien dat de Top 2000 generaties verbindt: zowel jong als oud luistert en kijkt massaal naar de Top 2000 op NPO Radio 2”, aldus Jurre Bosman, zendermanager van Radio 2. “Het bewijst dat muziek van alle leeftijden en de lijst van iedereen is. Ik ben blij dat we als publieke zender zo’n saamhorigheidsgevoel kunnen creëren in Nederland.”
Radio 2 kreeg er in de decembermaand 4,7 procent marktaandeel bij en is daarmee marktleider in de periode november-december 2015.