De radiostations van de NPO bereikten in 2014 een luistertijdaandeel van 31,9%. Dat is 0,6% hoger dan in 2013. Voor het eerst sinds de zendmastbranden in 2011 herstelt het luistertijdaandeel zich tot dit niveau,.
Directeur NPO Radio Jan Westerhof: "3FM was in 2014 stabiel en sterk. De zender is favoriet bij jongeren van 15 tot 34 en speelt een belangrijke rol in de Nederlandse popmuziek. Radio 2 trekt nieuwe luisteraars en heeft met de Top 2000 editie 2014 veel luisteraars lang aan de radio weten te kluisteren. Bij Radio 4 en 5 zien we een positieve ontwikkeling"
"Radio 5 profiteert flink van het feit dat de nostalgische programmering ook in het weekend klinkt. We hebben in 2014 de bezuinigingen van kabinet Rutte I moeten doorvoeren, met onder meer de fusies van zes omroepen. Het is goed te kunnen concluderen dat deze operatie de programmering kwalitatief niet heeft aangetast. We zijn er sterk uitgekomen. Ook voor het verwerken van de bezuinigingen van Rutte II het komende jaar zetten we al onze creativiteit in om te zorgen dat de NPO Radio het publiek goed blijft bedienen."