Q-music stijgt de laatste tijd hard in de luisterijfers. Vorig jaar had het station een marktaandeel van 7,5 procent en bij de laatste meting was dit 9.7 procent. De ochtendshow van Mattie Valk en Wietze de Jager draagt hier haar steentje aan bij. Het geheim? "Dat er niet zo op de luistercijfers is gelet, maar vooral op het product."
De ochtendshow van Mattie & Wietze startte iets meer dan anderhalf jaar geleden. Het marktaandeel van Q-music is in die tijd zichtbaar gestegen. De twee jonge ochtend-dj's geven in het AD aan dat ze veel vertrouwen kregen van Q-music: "We mochten onze gang blijven gaan, ook al werd daar af en toe vreemd van opgekeken. Drie uur lang Titanic is niet de meest voor de hand liggende kost. Tegelijkertijd hebben we toch ook goed begrepen dat een ochtendshow superbijzonder blijft. Het is best een privilege om toegelaten te worden bij de mensen die thuis net hun brood staan te smeren."
De heren willen de komende tijd doorbouwen aan hun ochtendshow: "we hebben het gevoel dat we nog niet het onderste uit de kan hebben gehaald. Het mooiste is toch om de grootste zender te worden."