De RAB Radio Advertising Awards zijn tijdens het Turn-Up-Radio event in Paradiso uitgereikt. Ruim 300 reclamemensen zagen hoe Tempo-Team (TBWANEBOKO), C1000 (ALFRED) en Stichting Stop Kindermisbruik (Publicis Amsterdam) door de vakjury creatie tot winnaars werden bekroond. De favoriet van de Nederlandse consument is Albert Heijn (TBWANEBOKO). De titel Radioadverteerder van het jaar gaat naar Hornbach (Stroom Mediacommunicatie) en Patrick Horstman (Mindshare) is Radioplanner van het jaar.
Hornbach werd uitgeroepen tot radioadverteerder van het jaar. De jury zegt over de adverteerder: "Deze relatief nieuwe speler is in de doe-het-zelf branche in staat het medium radio, met een efficiënt budget, te claimen en heeft een goede match van de doelgroep met het medium. Hornbach weet zich met en op de radio te onderscheiden door gebruik van opvallende creatie met een zeer sterk soundlogo. Hornbach maakt in de volle breedte gebruik van het medium in zenderkeuze en non-spot met een prijsvraag waarmee ZZP-ers een radiocampagne kunnen winnen."