De radiocommercial van het Radio Advies Bureau (RAB) "Stel je niets voor" met het soundlogo van Unox is als beste commercial beoordeeld door de Nederlandse consument. Om de werking van radioreclame duidelijk te maken vraagt voice-over Richard Kemper in de commercial om jezelf even niets voor te stellen… vervolgens laat RAB het soundlogo van Unox horen… Het effect is uiteraard dat luisteraars de emoties voelen die Unox in de loop der jaren zorgvuldig heeft opgebouwd in haar communicatie onder andere met dit geluid.
De commercial is onderdeel van een campagne van drie commercials met ook soundlogo’s van McDonald’s en Albert Heijn. De consument apprecieert deze business-to-business commercial, vooral de jonge doelgroep en de vrouwen geven een hoge waardering. Liedewij Hentenaar, directeur RAB, zegt hierover: "We zijn het natuurlijk aan onze stand verplicht om onze eigen adviezen in de praktijk waar te maken. Dat de Nederlandse consumenten deze business to business commercial waarderen is voor ons een enorme bonus. Het voelt vreemd om te winnen in je eigen competitie maar de onafhankelijkheid van het onderzoek laat de kracht van radioreclame zien. Normaliter plaatst de maandwinnaar zich voor de finale van de jaarlijkse publieksprijs maar in dit geval geven wij graag deze positie aan de nummer twee van deze maand.”
Hi wordt tweede in maart met een radiocommercial die onderdeel is van een rtv-campagne. De “all you can eat” formule wordt steeds populairder, ongehoord bunkeren, terwijl je je niet druk hoeft te maken om de rekening. Hi haakt hier op in, door met 'all you can tweet, post & whatsapp' te komen. De radiocommercial van Hi dingt mee naar de publieksprijs in de Radio Advertising Awards, die op 11 juni in Paradiso wordt uitgereikt.