Q-music heeft de Branded Content Award 2011 gewonnen. De prijs wordt uitgereikt aan een medium met het beste gesponsorde item. De dj's van het radiostation namen in mei een week lang het hotel-management van een hotel in Amsterdam over. Aldaar waren ze druk doende met alledaagse zaken als bedden opmaken, ontbijt serveren, inchecken en ook radio maken. Intussen maakten luisteraars kans op een overnachting in het hotel en het verblijf van Q-music-bezoekers kon ook verlengd worden, door een spel te winnen waarin de bezoeker het opnam tegen een luisteraar.
Het hotel kreeg er een betere naamsbekendheid van. "Wederom is aangetoond dat de kracht van het idee en de activatie eromheen bepalend zijn voor de effectiviteit van een campagne, bijna ongeacht de omvang van het budget", aldus de organisatie van de Award.
Het publiek (adverteerders en branded content specialisten) dat aanwezig was bij het Branded Content Event in Amsterdam kon stemmen op het concept dat zij wilden laten winnen. Ook Hyves, SBS6 en Sp!ts waren genomineerd met een gesponsord item.