3FM was bij de luistercijfers over de periode augustus-september de grote winnaar. Het station herstelde haar marktaandeel met 0,7 procent. Dit percentage verloor het station de vorige periode. 3FM wint vooral luisteraars in de doelgroep 20-34. In die doelgroep krijgt de zender er drie procent marktaandeel bij.
Niet alleen 3FM wint marktaandeel. In andere doelgroep zijn ook forse verschuivingen te zien. Bij de jeugd scoren 538 en Q-music goed. In de doelgroep 10-19 zijn de stations 1 en 2 en stijgen flink in marktaandeel. Ook in de doelgroep Jonge connectors weet 538 een winst te pakken van 4,7 procent, terwijl Slam!FM 3,3 procent inlevert. Radio 2 is hier de grootste stijger met 5,4 procent.
Sky Radio is bij vrouwen de best beluisterde zender terwijl de mannen het station wat meer links laten liggen. CEO Ab Trik van Sky Radio: "Iedere week stemmen bijna twee miljoen vrouwen hun radio af op Sky. Zonder de ontvangstproblemen in Noord Nederland was dit aantal zeker nog hoger geweest."
Meer luistercijfers zijn te vinden in het RadioFreak luistercijfer-dossier.