Slam!TV is toegevoegd aan het analoge en digitale zenderaanbod van UPC. Daarmee is UPC de eerste kabelexploitant, die Slam!TV ook in haar analoge basispakket opneemt.
Voor de muziekzender betekent deze toevoeging tot het analoge en digitale pakket van UPC een enorme groei in het totale bereik. 3,8 miljoen huishoudens kunnen de zender nu ontvangen. "Hiermee wordt de strategische lijn gevolgd om jong- en muziekliefhebbend Nederland tegemoet te komen en muziektelevisie toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen", meent de zender.
Jan Willem Brüggenwirth, Algemeen Directeur Slam!FM: "Radio wordt TV en vice versa. Daarom moet ook Slam!TV overal te zien zijn, net zo goed als dat radio overal te beluisteren is."
Opmerkelijk is dat Slam!TV begin dit jaar nog aangaf niet in analoge pakketten te willen. De toenmalige aandeelhouders gekozen voor inkomsten via digitale pakketten, in plaats van via reclame. Slam!FM is inmiddels in handen van RTL Nederland.