Radio 538 kwam bij de luistercijfers van januari – februari uit de bus als marktleider. Naast 538 was ook Radio 5 één van de grote stijgers, het station won 0,5 procent. Als we de luistercijfers beter bekijken in het RadioFreak luisercijfer-dossier kunnen we de cijfers ook per doelgroep bekijken.
Dan is te zien dat Radio 5 het meeste marktaandeel weet te winnen in de doelgroep 65+. De publieke zender krijgt er in vergelijking met de vorige periode 1,4 procent bij. Als we het over een langere termijn bekijken dan zien we dat het station al langer bezig is aan een opmars.
Radio 538 krijgt er in vergelijking met de vorige periode 0,8 procent bij. Als we de cijfers vergelijken met vorig jaar dan gaat het zelfs om 0,5 procent meer. Het station doet het goed bij de jongeren en weet in de doelgroep 10-19 jaar 2,5 procent te winnen.In dezelfde doelgroep zakt 3FM 2,3 procent. Als we het toespitsen op de groep scholieren en studenten dan wint 538 2,2 procent en verliest 3FM hetzelfde percentage.
In de doelgroep 20-34 jaar wint Radio 538 vooral bij de vrouwen. Het station krijgt hier 1,8 procent erbij. Sky Radio en Radio 2 moeten bij de vrouwen van 20-34 vooral inleveren, beide leveren meer dan 3 procent in. Bij de mannen loopt 3FM verder uit op 538. Het station krijgt er 2,4 procent bij en Radio 538 'slechts' 0,8 procent en Q-music 0,9 procent.
Radio 2 moet in zo goed als alle leeftijdsdoelgroepen marktaandeel inleveren. Alleen boven 65+ jaar winnen ze nog iets meer terein. Ook Sky Radio levert van haar kerstwinst in bijna alle categorieën weer wat in.