Omroep MAX is met de campagne 'MAX blijft MAX' begonnen om van 250.000 naar 400.000 leden te gaan. De actie komt in een tijd waarin de Publieke Omroep 200 miljoen moet bezuinigen. Om tot dit bedrag te komen wordt vaak gesproken over bezuinigingen maar Omroep Max geeft met deze actie aan niet te willen fuseren.
Directeur Jan Slagter: "MAX wil met iedere omroep samenwerken, maar niet fuseren. MAX maakt onderscheidende programma’s voor een oudere doelgroep waar voorheen geen ruimte voor was bij de Publieke Omroepen. Totdat wij toetraden tot het publieke bestel werden vijftigplussers genegeerd in Hilversum. Sterker nog: juist de programma's en presentatoren die zij goed waardeerden verdwenen van radio en televisie. Reden voor 250.000 mensen om heel bewust lid te worden van MAX. Met een gedwongen fusie is niet gewaarborgd dat deze programma's nu wel blijven bestaan."
Volgens Slagter kunnen de omroepen veel efficiënter werken. "MAX is daar een duidelijk bewijs van, wij hebben geen vet op de botten en besteden vrijwel al ons geld aan onze programma’s. Om kosten te besparen staat MAX open voor intensieve samenwerking met andere omroepen, maar tegen fusies zal ik me blijven verzetten: MAX blijft MAX! Met 400.000 leden, dat is ons streven, kan niemand meer om MAX heen."