Orangina heeft de meest irritante radiocommercial van het afgelopen jaar gemaakt. 3FM-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben het frisdrankmerk de Houten Reclameblok 2010 gegeven. Het frisdrankmerk kreeg de prijs vooral vanwege de letter a die maar liefst 6,8 seconden in het spotje te horen is. Het bedrijf nam de prijs zelf live in ontvangst in de uitzending.
Ruim 16.000 luisteraars van De Coen en Sander Show brachten de afgelopen weken hun stem uit voor Het Houten Reclameblok. Bijna een derde daarvan ging naar Orangina. Op een tweede plek in het klassement van vervelende radioboodschappen eindigde de reclame van Yacht. Net voor Tom de Ridder van MKB Brandstof en de reclame van MeiAsia. Luisteraars hebben zelf laten weten welke commercials in aanmerking komen voor de prijs.
Het is de vierde keer dat de prijs is uitgereikt. Coen en Sander hebben Het Houten Reclameblok in het leven geroepen om adverteerders en reclamebureaus ertoe aan te zetten de kwaliteit van hun commercials te verbeteren. Coen is verbaasd dat er nog steeds zoveel irritante radiocommercials zijn: "Het lijkt wel of ze ieder jaar irritanter worden. We hebben dan ook een terechte winnaar." Sander is het daar mee eens: "Bij tijd en wijlen kwam het bloed uit mijn oren en de Orangina uit mijn neus." Volgens Madelon Bogers van Orangina geniet de vrouw die je in het spotje hoort gewoon van het leven en haar drankje.
Vorig jaar won Goedemorgen Drinkontbijt het reclameblok.