L1 heeft 2009 afgesloten met een nettowinst van 212.463. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Limburgse regionale omroep. In 2008 was de nettowinst 101.453 euro. Het resultaat voor belastingen uit de gewone bedrijfsuitoefening (radio- en tv-bedrijf samen) kwam uit op 396.290 euro. In het resultaat is een bedrag van 306.000 euro opgenomen voor bijzondere lasten.
"Sinds 2007 dalen de reclame-inkomsten, met name de regionale omzet televisie", zegt Rob Stevens, algemeen directeur. "Dit is conform de landelijke trend. Die tendens zette zich afgelopen boekjaar voort. Al vroeg in het jaar namen we maatregelen om de kosten te reduceren. Die betroffen onder meer een verlaging van de variabele kosten, het uitstellen van investeringen en het continueren van een vacaturestop. Daarmee is het achterblijven van de reclame-inkomsten goed opgevangen."
Het aantal bezoeken aan de website van de omroep groeide tot gemiddeld 1.570.164 per maand.De landelijke tendens van afnemende kijkcijfers bij regionale omroepen zette zich in 2009 voort. Het gemiddeld dagbereik van L1 TV was 22,5 procent, tegen 24,2 procent in 2008. Het marktaandeel van L1 Radio is in 2009 licht gestegen tot 14 procent, tegen 13,8 procent in 2008.