In de belangrijke doelgroep voor adverteerders 20 – 34 jaar is te zien dat de afgelopen meetperiode Yorin FM, Noordzee FM en Radio 538 flink zijn gestegen. In de luistercijfers van Intomart GFK is te zien dat Yorin FM gestegen is van 5.6 procent naar 6.4 procent en Noordzee FM van 6.9 naar 7.2 procent. Radio 538 blijft in deze categorie marktleider met 25.7 procent.
Voor adverteerders is dit één van de belangrijkste doelgroepen omdat daar de ‘boodschappers’ inzitten. Deze mensen worden gezien als de gene die het meeste te besteden hebben. Daarnaast is ook de doelgroep 20 – 49 interessant voor Adverteerders. In deze doelgroep is ook Radio 538 marktleider en wist Noordzee FM ook weer wat te winnen, het station steeg 0.4 procent. In die doelgroep waren andere stijgers Yorin FM, Radio 10 Gold, CRN en Radio 1.
Yorin FM zakte weliswaar verder in de doelgroep vanaf 10 jaar maar in de voor adverteerders belangrijke doelgroepen stijgt het station. Yorin FM liet eerder aan RadioFreak weten toch vertrouwen te hebben in de toekomst. “Gezien de marktsituatie van afgelopen zomer blijven we vertrouwen op de nieuwe koers die nog maar net is ingezet en die we de komende maanden verder gaan uitbouwen met grote radio-acties en een multimediale campagne in oktober met een focus op de dj’s.” Aldus directeur radio RTL Nederland Arthur Weijers.