200.000 mensen zijn naar 3FM Serious Request komen kijken op de Grote Markt in Breda. Dat blijkt uit onderzoek van de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV). De editie van 2008 zorgde voor zo’n 332.000 euro aan gratis publiciteit voor de gemeente Breda.
Terwijl de dj’s Giel Beelen, Coen Swijnenberg en Paul Rabbering zes dagen lang niet mochten eten en geld inzamelden voor het Rode Kruis, besteedden de bezoekers vier miljoen euro extra in de horeca en winkels binnen Breda. De sfeer die het Glazen Huis uitstraalde blijkt goed te bevallen. Ruim 87 procent van de ondervraagde Bredanaars vond dat het voor een prettige sfeer op de Grote Markt heeft gezorgd.
Door het enorme succes van het Glazen Huis hebben zestien gemeenten zich inmiddels gemeld bij 3FM voor de editie van dit jaar. Eerder werd al bekend dat daar onder andere Maastricht, Tilburg, Amsterdam, Rotterdam en Almere het Glazen Huis graag willen.
De kandidatuur van Utrecht is onzeker geworden. De gemeente wil graag opnieuw het Glazen Huis in de stad hebben, maar Utrecht vraagt zich af of de Neude daar nog wel groot genoeg voor is. Een alternatieve locatie in de gemeente lijkt niet voor handen.