De reclamecampagne rondom ‘3FM Serious Request 2006’ is bekroond met de adverteerders vakprijs SAN Accent voor de beste Non-Profit Campagne. Eerder won 3FM Serious Request de Esprix: de vakprijs voor direct marketing en sales promotion.
3FM is trots op de erkenning die deze prijzen brengen. Wat drie jaar geleden begon als een spontane actie, heeft zich ontwikkeld tot een indrukwekkend jaarlijks evenement met een serieuze campagne,” zegt Florent Luyckx zendermanager van 3FM.
Op dit moment is 3FM bezig met het aantrekken van mediapartners voor ‘3FM Serious Request 2007’. Verder is het concept gepresenteerd op EBU niveau. Volgens Luyckx hebben verschillende Europese publieke radiostations interesse en overwegen zij zich aan te sluiten. Studio Brussel doet dit jaar, net als vorig jaar weer mee.
Ruud Tombrock, Manager Fondsenwerving en Communicatie van het Rode Kruis is zeer verheugd. “Door de samenwerking met 3FM hebben wij aandacht kunnen krijgen voor een aantal stille rampen. De prijs is een bevestiging van een fantastisch partnership en een geweldige campagne.”