Jongeren kunnen steeds beter Radio 3FM vinden, dit blijkt uit de jongste luistercifjers. In de doelgroep 10 t/m 24 jaar steeg het marktaandeel van 14.6 procent in augustus/september naar 15,9% in oktober/november. Naast Veronica is 3FM de enige die in deze doelgroep meer luisteraars heeft gekregen.
Op 1 september 2003 is 3FM gestart met een gedeeltelijk nieuwe programmering. Om dit aan te kondigen en de zender beter bekend te maken bij de jongeren werd een imagocampagne en een nieuw logo gelanceerd: 3FM Serious Radio. Vorige week werd al bekend dat de nieuwe imagocampagne van 3FM Serious Radio goed wordt gewaardeerd door jongeren van 10 tot 24 jaar. Van de nieuwe programmas worden GigaGiel van Giel Beelen, Timur tot tien uur, 3FM BPM, het urban-programma 3voor12 XL en het metal-programma 3voor 12 DB door deze doelgroep het best gewaardeerd.
Zendercoördinator Florent Luyckx: Na de positieve resultaten van de imagocampagne zijn dit de eerste harde bewijzen dat nieuwe jonge luisteraars ons station weten te vinden. Ondanks groeiende concurrentie sinds september zijn we duidelijk op de goede weg. 3FM is een jongerenzender en dat zullen we ook volgend jaar bewijzen.