Wilbert Mutsaers maakt zich geen zorgen over het huidige marktaandeel van NPO 3FM. In een jaar daalde de luistercijfers van 3FM met 1.9 procent. Tegen De Telegraaf zegt hij: "Tot halverwege 2009 leek een marktaandeel van 8 procent een soort glazen plafond voor 3FM. Daarna zijn we steeds gegroeid, naar negen en vervolgens zelfs naar tien procent. Dat komt mede omdat we lange tijd ons team van deejays bij elkaar hebben weten te houden. Er zijn grote namen doorgeschoven naar andere zenders: Eric Corton, Bart Arends, Coen & Sander, Rob Stenders en Gerard Ekdom. Nu gaan we weer bouwen met de nieuwe presentatoren."
Radio Veronica
Bij Radio Veronica lijkt het marktaandeel te stabiliseren. Vorig jaar was het marktaandeel een tiende lager. Toch ziet het station ook groei. In de doelgroep man 35-49 jaar is gestegen naar 10.4%. Vorig jaar was het marktaandeel in dezelfde meetperiode nog 9.6%. Erik de Zwart, Station Director van Radio Veronica, vindt de stijging goed nieuws: "We zijn goed op koers en gaan door met grote stations-acties."
Radio 10
Radio 10 heeft weer een nieuw record te pakken. Het marktaandeel is doorgegroeid van 5.2% naar 5.6%. Algemeen Directeur Carlo de Boer van Radio 10 zegt over de luistercijfers: "Dit zijn de beste luistercijfers van Radio 10 sinds onze terugkeer op FM. In een jaar tijd is het marktaandeel van Radio 10 zelfs gestegen met 33% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zijn sprongen die niet vaak voorkomen in radioland."