De naam ‘100%NL’ staat ter discussie. Het radiostation heeft een marketingbedrijf in de arm genomen dat de zender opnieuw in de markt moet gaan zetten. "Het is uiterst belangrijk dat ons nieuwe product goed bij onze doelgroep gepositioneerd wordt", zegt Algemeen Directeur Dennis Korthouwer van 100%NL. "ZEST is hiervoor aangetrokken vanwege hun track-record in Marketing consulting voor onder andere Holland Casino, Rabobank, VPRO, KPN en Nuon. Zelfs de naam 100%NL wordt ter discussie gesteld."
Het marketingbedrijf begint maandag. De afgelopen tijd werden er veel aanpassingen gedaan aan 100%NL. Zo werd bekend dat de dj’s van 100%NL niet meer terug zouden komen op de zender. Binnenkort zullen er nieuwe presentatrices beginnen op de zender. "Wanneer dit is, kan ik nog niet mededelen", aldus programmadirecteur Ron Sterrenburg toen tegen RadioFreak.nl.
Daarnaast richt het radiostations zich nu meer op vrouwen en is er meer Nederlandstalige muziek te horen.