Noordzee FM krijgt een andere naam: Q-music. De zender heeft dat zojuist laten weten. Het station krijgt daarmee dezelfde naam als de radiozender die eigenaar De Persgroep in België exploiteert. In september moet de metamorfose een feit zijn en zal de slogan Q is good for you in Nederland worden geïntroduceerd. Noordzee FM werd onlangs overgenomen door de Belgen van Talpa Radio. Dit investeringsbedrijf van John de Mol nam Radio 538 over.
Q-music wordt gepositioneerd als een jong volwassen popstation met een positieve en opgewekte sound. De muziek speelt een belangrijke rol. De zender staat in Vlaanderen bekend door haar opvallende, verrassende acties. Ze richten zich tot iedereen die zich jong van hart voelt. Een goed gevoel staat centraal in alles wat Q-music is en doet.
Q-music van Groningen tot in Brussel, in een markt van 21 miljoen mensen: we moeten er zelf nog even aan wennen, maar we gaan er alles aan doen om Q-music ook in Nederland op de kaart te zetten. We richten ons op zowel mannen als vrouwen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. Aan de invulling van het programma en deejays zal de komende maanden keihard gewerkt worden, aldus algemeen directeur Q-music Peter Bossaert.
De Persgroep is zowel actief in de geschreven pers als in de audiovisuele media (met een 50 procent deelneming in de Vlaamse Media Maatschappij, uitbaatster van onder andere het televisiestation VTM en de radiozender Q-music). In Nederland participeert de Persgroep in Het Parool en heeft ze onlangs de gratis stadsmagazines Zone 010/ en Zone 020/ geïntroduceerd.