Radio 6 is officieel van start gegaan. Met een nieuwe naam, een nieuw logo, een nieuwe website en een campagne op radio en televisie wordt de luisteraar geleid naar de publieke zender die een kleurrijk muziekformat brengt met jazz, cross-overmuziek en wereldmuziek.
Radio 6 is crossmediaal. Er zijn blogs, er is ruimte voor interactie met luisteraars en professionals in de muziek. Radio 6 is aanwezig bij muziekfestivals, zoals het North Sea Jazz festival.
Radio 6 wordt via de kabel, satelliet, internet en DAB gedistribueerd. Het station heette ‘De Concertzender’. Met de naamswijziging is Radio 6 herkenbaar binnen het totale pakket van radiozenders van de NPO (Nederlandse Publieke Omroep). De NPO heeft de ambitie een zo groot mogelijk deel van het Nederlandse publiek te bedienen met een breed en gevarieerd programma-aanbod. Het format van Radio 6 blijft ongewijzigd. De zender brengt naast jazz, cross-overmuziek en wereldmuziek, informatieve, culturele programmas.
Het webkanaal ‘Concertzender Classic’ blijft met zijn eigen programmering als webkanaal bestaan onder de huidige naam en wordt in een aantal regios naast Radio 6 via de kabel aangeboden.