Lex Harding, Ruud Hendriks en Marcel Dijkhuizen nemen met hun media investeringsmaatschappij SLAM!FM over. 2HMedia heeft daarover op hoofdlijnen een akkoord bereikt met ID&T. Het bedrijf krijgt een meerderheid van de aandelen in handen. “Ik ben ontzettend blij met deze kans om na Veronica en Radio 538 nogmaals een toonaangevend jongerenmerk te kunnen uitbouwen. Jongeren zijn de afgelopen periode wederom door veel spelers in onze industrie vergeten. Daar gaan wij verandering in brengen”, zo zegt Lex Harding. Partijen streven er naar de transactie vóór 1 december af te ronden. Over financiële details wordt verder geen informatie verstrekt.
“SLAM!FM is niet zo maar een radiostation, het is de basis voor een nieuw platform voor iedereen die zich jong voelt en niet bang is van plat getreden tradities af te wijken”, zo vervolgt Harding. “Het is onze nadrukkelijke bedoeling vanuit die gedachte bij SLAM!FM een groot aantal verwante activiteiten te gaan ontwikkelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan andere online stations voor kleinere doelgroepen.”
Ruud Hendriks: “De dance is de laatste jaren een van mijn grote passies. Als je die mag combineren met fascinatie voor radio dan ben je een zeer bevoorrecht mens. Vanaf onze eerste gesprekken voelde ik dat dit een geweldig project kan worden. Het kostte weinig moeite mijn partners daarvan te overtuigen.”
Oprichter Duncan Stutterheim van ID&T hoopt met 2HMedia nog verder te kunnen groeien met SLAM!FM. “Wij hebben heel bewust gekozen voor een partij met veel radio ervaring omdat dat voor de continuïteit en uitbouw van SLAM!FM beter is dan alleen een zak met geld. ID&T blijft een substantiële aandeelhouder.”