De advertentie-inkomsten van Sky Radio Group, eigenaar van onder meer SkyRadio en Radio Veronica, zijn in het eerste half jaar van 2014 gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De advertentie-inkomsten van TMG, het moederbedrijf van de Sky Radio Group, daalden met 12 miljoen euro.
Volgens het bedrijf is de daling in advertentie-inkomsten te wijten aan de lagere luistercijfers van Radio Veronica. Bedroeg het marktaandeel van Radio Veronica begin 2013 nog 6,1%, begin 2014 daalde het aandeel naar 5%.
De Sky Radio Group heeft 2014 uitgeroepen tot een naar eigen zeggen 'transitiejaar' waarin het bedrijf het marktaandeel van Radio Veronica probeert te herstellen. Zo is de programmering van het station in november vorig jaar op de schop gegaan, waarbij afscheid werd genomen van presentatoren als Bart van Leeuwen en Luc van Rooij.
SkyRadio deed het over het eerste half jaar van 2014 beter: het non-stop radiostation behaalde de hoogste luistercijfers sinds eind 2003.
Ondanks de gedaalde advertentie-inkomsten behaalde de Sky Radio Group over het eerste half jaar van 2014 een positief netto-resultaat van € 1,9 miljoen dankzij de verkoop van MyRadio.