Prorail heeft de meest prijs voor meest irritante radiorelame van 2013 gekregen. Luisteraars van De Coen en Sander Show (3FM) kozen de reclame waarbij je het geluid van een spoorwegovergang hoort die dicht gaat. De spoorbeheerder kwam het Houten Reclamblok zelf ophalen in de uitzending.
Prorail ziet deze twijfelachtige eer zelfs als een positieve bijkomstigheid. Het heeft namelijk bijgedragen aan het bereiken van hun doel; zoveel mogelijk aandacht voor veiligheid rond spooroverwegen.
Dit jaar was de strijd om meest irritante radioreclame een nek-aan-nek race met de spot van Vodafone. De derde plek is dit jaar voor de 'Het houdt niet op, niet vanzelf'- spot Tegen Huiselijk Geweld. Deze reclame is voor het eerst in de historie twee jaar achter elkaar genomineerd.
Dj Coen Swijnenberg: "Hopelijk is dit de aller- aller- allerlaatste keer dat we deze radioreclame ooit op de radio horen". Dj Sander Lantinga: "Dit is misschien wel de meest irritante radioreclame sinds de uitvinding van de radio!"