3FM Serious Request 2012 bereikte in december een recordaantal van 12,1 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder via radio, tv en online/mobiel. Dit is 84 procent van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder. In 2011 was dit 82 procent. De bekendheid van de crossmediale inzamelingsactie in 2012 is toegenomen tot 88 procent. Dat blijkt allemaal uit onderzoek dat is uitgevoerd door bureau RadioCall in opdracht van 3FM, uit kijkcijfers van stichting SKO en internetcijfers van comScore DAx.
Naar de radio luisterden 7,6 miljoen mensen. Op televisie waren er 8,4 miljoen kijkers en op 3FM.nl kwamen 1,8 unieke bezoekers. 3FM Serious Request vond van 18 tot en met 24 december 2012 plaats in Enschede. Giel Beelen, Michiel Veenstra en Gerard Ekdom maakten zonder te eten, vanuit het Glazen Huis op de Oude Markt zes dagen lang radio, tv en waren online te volgen. Een half miljoen mensen brachten die week een bezoek aan de Oude Markt. De actie bracht in totaal een recordbedrag van 12.251.667 euro op. Het geld gaat naar het rode Kruis, die het gebruikt om de wereldwijde babysterfte terug te dringen.
Wilbert Mutsaers, zendermanager 3FM: "3FM Serious Request is niet om records te breken, maar om aandacht te vragen voor een stille ramp. We hebben aandacht gevraagd voor wereldwijde babysterfte, een stille ramp die elke 6 seconden een slachtoffertje maakt. De records die we met de opbrengst en het bereik behalen is voor mij, als 3FM zendermanager, vooral een krachtig signaal dat het maatschappelijke draagvlak voor deze actie groot is. Dit draagvlak zorgt voor het fantastische bedrag dat onze luisteraars en kijkers bijeen hebben gebracht."
Dit jaar staat het Glazen Huis in Leeuwarden.