Sky Radio heeft een nieuw logo gelanceerd en een nieuwe reclamecampagne. Hiermee wil Sky haar merkpositionering als brenger van een moderne, frisse, optimistische muziekmix aanscherpen.
In het nieuwe logo is de frequentie verdwenen en ook het woordje radio is kleiner geworden. Het lijkt erop dat Sky hiermee 538 volgt die eerder dit jaar het woord radio uit haar naam haalde. "Met het logo is een vertaling gemaakt naar het frisse en optimistische gevoel waar Sky om wordt gewaardeerd. ‘Sky’ is in het nieuwe logo groter gemaakt dan ´radio´ en de frequentie is verdwenen. Wat blijft is de herkenbare kleurencombinatie van marine en lime."
‘Stay in the flow’ is het thema van de nieuwe reclamecampagne van Sky Radio die vanaf morgen te zien is op de Nederlandse televisie en in printadvertenties. De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Brand New Telly Industries.
CEO Philip Alberdingk Thijm: "Tijdens een gemiddelde week in het jaar stemmen meer dan drie miljoen luisteraars af op Sky Radio. We zijn de grootste en populairste zender onder vrouwen (10+). We zijn altijd in beweging, de muziekmix wordt dagelijks aangepast aan wat op dat moment populair is in Nederland. Vorig jaar werden de jinglepakketten al passend gemaakt bij de huidige muziekstijl. Nu is het tijd om het nieuwe gevoel ook in de visuele uitstraling van merk gestalte te geven."