L1 heeft over 2008 een winst voor belastingen geboekt van 321.000 euro, ondanks de in met name het tweede deel van het jaar gevoelde druk op de reclame-inkomsten. De vorig jaar doorgevoerde reorganisatie bij de Limburgse regionale omroep heeft daarmee haar vruchten afgeworpen. De totale reclame-omzet in 2008 bedroeg 4.077.557 euro.
De nettowinst wordt toegevoegd aan de reserves vanwege de verwachting dat de reclame-inkomsten als gevolg van de algemene economische omstandigheden ook in de nabije toekomst onder druk zullen staan.
L1 verwacht dat 2009 financieel geen gemakkelijk jaar wordt. Algemeen directeur Rob Stevens: “De beschikbare advertentiebudgetten staan onder druk, zowel landelijk als regionaal. Ook L1 wordt sinds 2007 geconfronteerd met teruglopende reclame-inkomsten, vooral bij regionale televisie. Naar verwachting zal de druk op reclame-inkomsten dit jaar blijven bestaan als gevolg van de verslechterde economie. Deze treft ook branches met belangrijke adverteerders van L1. Wij spelen op de situatie in door onze kosten verder omlaag te brengen." Eerder werd al bekend dat L1 verwacht 35 procent minder inkomsten te halen.
L1 Radio is na 3FM de best beluisterde zender in Limburg. Het marktaandeel is in 2008 gestegen naar 13,8 procent (12,8 procent in 2007).