3FM heeft met Serious Request 2008 10,6 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, tv en internet. Dit staat gelijk aan 75 procent van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder. 11,2 Miljoen Nederlanders (79 procent) waren op de hoogte van de actie. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek.
De actie, die 3FM samen met het Nederlandse Rode Kruis organiseerde voor vluchtelingenhulp, bereikte 300.000 mensen meer dan in 2007. Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 5,9 miljoen mensen. In 2007 was dat 5,2 miljoen. Ook de tv-uitzendingen van het evenement zijn beter bekeken. In totaal keken zes miljoen mensen naar de tv-uitzendingen van 3FM Serious Request, in 2007 waren dat er 5,4 miljoen. Daarnaast was op dinsdag 23 december rond 20.30 uur de livestream van 3FM Serious Request te volgen op alle drie de publieke televisiezenders dankzij een storing in Hilversum. Die uitzendingen werden door ruim een miljoen mensen bekeken.
Het aantal unieke bezoekers van de speciale Serious Request website is flink gestegen. Dit jaar 623.000 in de periode van 19 tot en met 24 december. Dat was in 2007 nog 371.000. Het totaal aantal pageviews was 7,4 miljoen.
"Nederland heeft Serious Request in zijn hart gesloten en volgt de drie dj's in het Glazen Huis trouw via diverse media", concludeert Florent Luyckx, 3FM zendermanager.