Omroep Max start op 27 maart een grote ledenwerfactie. Om het voortbestaan te garanderen moet MAX op 1 januari 2009 150.000. Nu heeft de ouderenomroep 110.000 leden.
Met als campagneslogan ‘MAX blijft… als u dat wilt!’ gaat MAX met radio- en televisiespots, advertenties en internetreclame haar kijkers en luisteraars overtuigen lid te worden, zodat MAX op radio en televisie zal kunnen blijven uitzenden. De slogan slaat herrinnert aan een campagne die Veronica lang geleden binnen het publieke bestel bracht.
"Sinds de opname van MAX in het publieke bestel zijn wij van 62.000 naar 110.000 leden gegroeid en dat zonder programmablad. En dat in tegenstelling tot andere omroepen die geen groei doormaakten, maar juist hun ledenaantal zagen afbrokkelen. Het is gebleken, dat MAX een relevante stroming in de samenleving vertegenwoordigt en is uitgegroeid tot een volwassen omroep met een eigen geluid en gezicht en dat wordt door de doelgroep herkend en gewaardeerd", aldus directeur Jan Slagter.
In Studio 21 op het MediaPark wordt de 27e het startsein gegeven voor de actie. Alle presentatoren en circa 250 ledenwervers zijn daarbij aanwezig.