3FM Serious Request 2007 heeft 10,3 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, tv en internet. 11,5 miljoen Nederlanders waren op de hoogte van de actie. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen
De actie, die samen met het Nederlandse Rode Kruis werd georganiseerd voor een betere drinkwatervoorziening in de wereld, bereikte ruim twee miljoen mensen méér dan in 2006, toen 3FM Serious Request 8,1 miljoen Nederlanders wist te boeien.
Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 5,2 miljoen mensen. In 2006 was dat nog 4 miljoen en in 2005 3,2 miljoen. Ook de tv-uitzendingen van het evenement werden beter bekeken. In totaal keken 9,3 miljoen mensen naar de tv-uitzendingen van 3FM Serious Request, In 2006 waren dat er 5,3 miljoen. Deze groei is volgens de NPO mede te danken aan de uitbreiding van het aantal distributieplatformen voor tv.
De resultaten van de site zijn vergelijkbaar met de resultaten van 2006. Op de website waar men de verrichtingen van de dj’s in het glazen huis kon volgen, platen kon aanvragen en kon bieden op de veiling, werd door 370.000 mensen bezocht. In 2006 lag dat aantal iets hoger, namelijk 400.000.