De nieuwe slogan van Radio 2 wordt 'De muziek zegt alles'. Vanaf 1 januari begint de publieke familiezender ook met een nieuwe imagocampagne waarmee de zender zich beter wil positioneren als brede publieke muziekzender voor volwassen luisteraars. Tegelijkertijd introduceert de zender een nieuw logo.
Vanaf januari wordt het nieuwe logo en de 'pay off' geïntroduceerd bij het grote publiek. Bart de Voogd, Manager marketing en communicatie radio bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) licht toe: "Radio 2 wordt wekelijks gewaardeerd door enorm veel luisteraars. Uniek is de combinatie van het eigen nieuws, actualiteit en vooral veel muziek uit de afgelopen vijf decennia. Voor Radio 2 is de breedte in de muziek essentieel. De rijkdom van de popmuziek is dagelijks te horen. Een voorbeeld hiervan is de Top 2000. We ontdekken muziek, organiseren regelmatig speciale concerten, maar vergeten de mooie muziek uit de jeugd van onze luisteraars niet. Veel mensen hebben een gevoel bij de muziek die bij Radio 2 te horen is. Juist dat laatste willen we in deze nieuwe campagne benadrukken."
De campagne is vanaf januari 2011 te zien op tv, buitenreclame en op internet. Reclamebureau Y & R Not Just Film ontwikkelde de campagne.
Volgens Sjors Fröhlich, adviseur van de publieke familiezender, was de nieuwe slogan een hele bevalling om te vinden. "Soms heb je aardig op een rijtje wat je wilt communiceren, maar past het niet in dé zin. Hoewel er heel wat praatjesmakers en luchtfietsers in de reclamebranche rondlopen, werken er gelukkig ook betrokken en creatieve geesten."