De radio-omzet is in het eerste kwartaal van dit jaar licht gestegen met 1 procent. In totaal werd er voor 47.952.000 euro aan reclame op de radio uitgezonden. Dat meldt het Radio Advies Bureau (RAB). Ook de non-spot omzet steeg.
Vorig jaar daalde de netto-omzet nog fors met 15,4 procent. De totale besteding was toen 219 miljoen euro.
De luistertijd steeg volgens RAB in de afgelopen maanden tot een recordhoogte van 3 uur en 25 minuten per dag.
“We zijn aangenaam verrast over de positieve omzet ontwikkeling in het eerste kwartaal”, zegt RAB-directeur George Bohlander. “In 2009 zagen we al een flinke toename in het aantal radioadverteerders. We verwachten veel van de stijging in non-spot, omdat adverteerders steeds vaker de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld zoeken. Dankzij de steeds toenemende digitale radioplatformen blijft de luistertijd zich structureel positief ontwikkelen en dat biedt radio een gezond fundament.”