De 2013-editie van 3FM Serious Request heeft een recordaantal mensen bereikt. Ruim 12,3 miljoen Nederlanders stemden af op de jaarlijkse actie van 3FM, zo blijkt uit onderzoek van bureau RadioCall in opdracht van 3FM.
Het Glazen Huis in Leeuwarden bereikte 200.000 mensen meer dan het jaar ervoor in Enschede. 84 procent van alle Nederlanders boven de tien jaar volgde de actie via radio, tv of internet. De populariteit van de mobiele app steeg ook aanzienlijk: 488.000 luisteraars in 2012, tegenover 691.000 luisteraars via de app in 2013.
Dj's Giel Beelen, Paul Rabbering en Coen Swijnenberg lieten zich eind 2013 zes dagen opsluiten in het Glazen Huis in Leeuwarden. De actie haalde een recordbedrag op van 12.302.747 euro.
De eindshow van 3FM Serious Request 2013 trok ruim een miljoen kijkers. "Die initiatieven, die inhoudelijke kant van de recordcijfers raakt ons boven alles en al die gedreven, enthousiaste mensen in Nederland die meehielpen om van 3FM Serious Request 2013 zo’n groot succes te maken, willen we daarvoor bedanken", zo zegt zendermanager Wilbert Mutsaers.